torsdag 29 april 2010

Betonghyllor




Idag tänkte jag att jag skulle fortsätta visa bilder från köket. När jag besökte rara Kajsa på Enkla Ting för en tid sedan, beställde jag 3 hyllor i betong. Nu är de äntligen på plats och det blev helt fint. Jag bara älskar betong. Vi har ett korridor kök som ligger i mitten av vårt hus. Det binder ihop matplatsen i köket med vardagsrummet. Vi har ingen synlig förvaring utan allt göms bakom luckor och dörrar. Det passar mig, men jag har länge velat ha några öppna hyllor för ett lite mer levande intryck. Nu kan jag njuta av mitt porslin och jag gillar att det står lite hullerombuller. Det är svårt att fånga bra bilder på helheten. Men jag lovar att försöka få till det så jag kan visa.

Kram på er!!

72 kommentarer:

  1. Riktigt snyggt! Du får alltid till det så bra. Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. De var jo bare råstilige:)
    Er de fryktelig tunge??
    ha en mysig dag:)
    eddaKlemmer til deg

    SvaraRadera
  3. Åh supersnygga Malin! Otroligt läckert med betong mot allt det vackra ljusa porslinet och mot det blanka svarta golvet. :) Vore kul att se fler översiktsbilder...men jag vet hur svårt det är att få till...

    Ha en fin dag!
    Kram Karin

    SvaraRadera
  4. härligt rufft.
    gillar, gillar.

    fin dag.
    kram.

    SvaraRadera
  5. Åhhh, vilka otroligt fina, jag började på en gång fantisera om var jag skulle vilja ha såna här hemma:-)
    Ha en riktigt bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Anna Malin det ser ursnyggt ut!!!
    Tycker absolut att du fått till helheten jättebra.
    Beton är bara sååå vackert.
    Ha en fin dag söta du.
    Kram Lina

    SvaraRadera
  7. Super snyggt blev det verkligen... Tack för trevligt besök i butiken igår....
    Ha en underbar helg...
    Många kramar Kajsa

    SvaraRadera
  8. så himla snyggt, jag blir alldeles sjuk!!! Vad mycket vackert porslin/keramik du har dessutom!

    Kram till dig!

    SvaraRadera
  9. Jätteläckert, betong och vitt går så fint ihop! :-)

    SvaraRadera
  10. Å så fint! Du ger alltid så mycket härlig inspiration och visar så fina bilder!

    Hoppad du får en bra dag! Kram

    SvaraRadera
  11. Så snyggt det blev! Du får alltid till det så bra! Kajsa har så fina saker i sin fina butik;)

    Önskar dig en trevlig dag!
    Kram Jill

    SvaraRadera
  12. så utrolig fine.
    og bildene dine er bare en drøm.

    SvaraRadera
  13. Det ble superfint! Liker virkelig hva betong kan gjøre med en hvit vegg!!! Love IT!!!

    SvaraRadera
  14. Ja betong är verkligen ursnyggt, och det passar så braaa hemma hos dig dessa hyllor! Som allt annat förresten;-)

    Stora kramen till dig!

    Sofia

    SvaraRadera
  15. Så snygga hyllor!!!! Passar perfekt till alla dina fina pinaler;o)

    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  16. Det her var bare helt utrolig flott! Du får til en så myk og ren stemning, personlig og utrolig kult med betong, porselen, blomster, hvitt og vakkert!! Jeg digger det!!!
    Gleder meg til hellhetsbilder!

    Klem
    -E-

    SvaraRadera
  17. Det blev ju supersnuggt!! Såna skulle göra sig hemma hos mig oxå, så den ideèn snor jag nog till min projektbank...

    Ha en bra helg!!
    Kram

    SvaraRadera
  18. Wow vad fint!

    Tänk vad glad man blir varje gång man kikar in här och får ta del av din osvikliga smak!!

    Önskar dig en skön Valborg!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  19. Fantastic pictures!! I love these maroccan bols, maybe by Tine K? Very pretty shelves!

    SvaraRadera
  20. I wonder if ´betong´ shelves are very heavy or not? Or is this a special painting technique with the look of concrete? It´s such a nice contrast with the light and airy things on the shelves.

    SvaraRadera
  21. Jag vill bara säga att du är så fantastiskt duktig på det du gör. Går in varje dag på din blogg och jag blir så inspirerad varje gång. Tack!
    Kram, Jenny

    SvaraRadera
  22. Å så himla snyggt! Både hyllorna och alla vackra ting du har på dem. Och du tar verkligen helt underbara bilder. Blir så himla inspirerad och funderar lite på vart jag kan få plats med så läckra hyllor... :-)

    Hoppas du får en riktigt fin torsdag. Snart är det helg!

    SvaraRadera
  23. Mmmm, som godis! Ha ha! Verkligen snyggt :-)

    Ha en bra dag, kram Lina

    SvaraRadera
  24. Are they real from beton?? it is heavy !!

    They are great !!! i love them...............have a nice sunny happy day !! hugs from Ria

    SvaraRadera
  25. Superdupersnyggt!!
    Riktigt sköna "vill ha"-bilder!

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  26. Underbara bilder, vackra som alltid!! Vilken kul idé med betonghyllorna.

    SvaraRadera
  27. Men der er de jo!!!
    Og gud så bra det ble, jeg har vært så spent:)
    Herlig kontrast mot kjøkkenet deres, og så mange vakre ting på hyllene...:)
    Knektene var jo bare supre til, det hadde aldri fallt meg inn...

    Klem Kjersti

    SvaraRadera
  28. Å, jeg elsker betong og dette var flott mot det hvite porselenet! Herlige kontraster:-) Flott dag til deg!

    SvaraRadera
  29. Jeg elsker dine billeder og din sans for styling!!! Wow!

    SvaraRadera
  30. Utrolig stilige hyller! Liker bildene dine veldig godt. Nydelig lys og fine detaljer.

    SvaraRadera
  31. Knallfint, og skålene fra Tine K Home er ❤

    SvaraRadera
  32. Wow- det blev ju jättesnyggt!!
    Kram

    SvaraRadera
  33. rigtig lækkert!!

    SvaraRadera
  34. Oj, detta måste jag ha! *letar efter en tom vägg*

    kram

    SvaraRadera
  35. Hur snyggt som helst! Skulle gärna ha något liknande men med mina konstiga väggar så vet jag inte om jag törs montera upp sådana tunga saker...

    SvaraRadera
  36. Åh vad läckert minsann!
    Tänk vad mycket det finns som man inte tänker på. Du har otroligt bra smak i alla fall.
    Ha en fin kväll nu
    Kram Lena

    SvaraRadera
  37. jäklar, så snyggt, anna-malin!
    oh nej, ett hus som inte får förändras skulle absolut inte passa dig, vännen ;)
    ha en skön valborgshelg! kram
    ingela

    SvaraRadera
  38. Jag håller med om att betong är snyggt. Jag gillar kontrasterna det skapar. Dina hyllor är superfina!

    SvaraRadera
  39. oioi, så coolt!!! utrolig fint!
    klemmer

    SvaraRadera
  40. Guuud så snyggt. Ocj vilket fint porslin du har. Tine K?

    Kramis
    Marit

    SvaraRadera
  41. oj oj, nej gud så snyggt! Helt enkelt perfekt!

    SvaraRadera
  42. Nu har du fått till det igen:)
    underbart snyggt och så mycket snyggt på hyllorna..
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  43. Ååå, de var råkule!!! Ha en god kveld, søte du! Klem H

    SvaraRadera
  44. Som vanligt så tappar jag andan när jag tittar in hos dig! Urvackra bilder och dessa hyllor (utformning, material, innehåll- allt!) är toksnyggt. Säger som flera ovan: lägger till önskelistan och projektbanken på studs!

    Varmaste hälsningar från ett stort Anna-Malin-fan,

    Helena, The Swenglish Home

    SvaraRadera
  45. Helena sa...

    Hyllorna är jättefina...jag var på betongkurs hos Kajsa i helgen och skall hämta min skylt på lördag.

    Kram Helena.

    SvaraRadera
  46. Kanonsnyggt med betonghyllor. Jag är själv ett stort fan av betong.

    Kramis/Heléne

    SvaraRadera
  47. Vilka fina hyllor du har! Både betonghyllorna i sig, och din samling på hyllorna!
    Jag har länge funderat på om hyllor i betong skulle fungera att gjuta, och det måste ju gå med tanke på dina fina hyllor!
    Vi gjöt en betongbänk/skoställ till hallen för något år sedan, så jag skulle gärna se ännu mer betong hemma hos oss :-)

    SvaraRadera
  48. Mmmmm betong är ju så fint...Där fick du till det som vanligt, suck...Jag menar allvar , du får snart komma hem till mig och få till mitt hem hihi....Inget i posten idag, fin present imorgon kanske. Skönt då är det inte bara jag som har suttit inne idag då hihi. Mailar imorgon...
    Kramkram Anne

    SvaraRadera
  49. Hej!
    Jag har följt din blogg ett tag nu men jag är inte säker på om jag lämnat någon kommentar innan ... Men nu var jag i alla fall bara tvungen att säga att du har det SÅ fint hemma! Det är nästan inte klokt, det är som taget direkt ur det vackraste inredningsreportage. Helt fantastiskt :)
    /Cecilia

    SvaraRadera
  50. Supersnyggt! Du tar väldigt fina kort måste jag säga!
    Jag har en kategori som heter bloggtips på min sida och i dag har jag tipsat om din, hoppas det är OK!

    Trevlig helg och Valborg!

    Annelie

    SvaraRadera
  51. Å gosh - de hyllene er jo bare knallfine!!! Love it :)

    Vet du hvem som produserer dem? (tenkte på om det kanskje er mulig å få tak i dem i Norge...)

    Syntes forøvring du har en herlig blogg med mange gode ideer og deilig inspirasjon. Har vært innom her mange ganger, men aldri lagt igjen noen hilsen...

    Ønsker deg en deilig helg!
    Klem

    SvaraRadera
  52. Det ble kjempe lekkert:):) Nydelig, nydelig:)

    Gjør seg litt med noen åpnene hyller slik at man kan vise alt det fine man har, ikke sant??

    Ønsker deg en fin fin helg, takker for flott inspirasjon:)

    SvaraRadera
  53. Det är första gången jag tittar in här och blev helt betagen i dina fina hyllor! Hit kommer jag att komma igen.

    Ha en trevlig Valborg!

    SvaraRadera
  54. Heej Anna-Malin!
    Ojojoj, vilka snygga bilder!
    Jag bara ÄLSKAR dom...
    Ha en superbra valborg!
    Kraaam Alice ♥♥

    SvaraRadera
  55. What a great idea and beautiful space! Love it :)

    SvaraRadera
  56. Hej
    Helt underbara hyllor!! Sitter som bäst och funderar på var i huset jag själv kan sätta upp några=))

    *Trevlig valborg / Jeanette

    SvaraRadera
  57. Anna-Malin, vilka hyllor!!!! Helt fantastiska! Och dina bilder. Helt Enkelt - FabuTastic!

    Much fondness,

    Mon

    SvaraRadera
  58. Hej Anna-Malin, mitt i Valborgsmässofirandet har jaq ett litet meddelande till dig på min blogg!

    Kram Helena

    SvaraRadera
  59. Så vackert...de råa mot porslinet...och så de som växer...jätte fint!

    SvaraRadera
  60. Oj, oj, 65 inspirerade redan;-) Jag gillar...mycket!!!

    Nu snurrar inspirationen i huvudet, tack!

    Med önskan om en underbar helg!
    Noamaja

    SvaraRadera
  61. Vill önska dig en trevlig första maj och samtidigt ge dig en award!

    Kram, Ann-Christine

    SvaraRadera
  62. Hej otroligt snygga hyllplan! Hur fick du upp dem, är det elfas konsoler? De måste vara tunga.. Ha en bra dag! Mvh Ida

    SvaraRadera
  63. Oj vad många fina Tine K-skålar du har.
    Har kvar några i min butik, undrar om jag inte ska sno dem åt mig själv kanske?! :)

    Ursnyggt på varenda hylla. Betong är ju så himla vackert!!

    Lina
    C´est la vie

    SvaraRadera
  64. OJ har missat det här inlägget! Vill också ha betonghyllor. Går det att beställa alltså?

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  65. En fråga, är hyllplanen behandlade med något typ lack eller liknande?

    SvaraRadera

Tusen tack att just du tar dig tiden att skriva
några rader. Jag uppskattar det mycket.
Ev. frågor jag får, försöker jag svara på
här i kommentarsfältet.

Varma hälsningar
Anna-Malin